Szukaj
· Praktyki w Turyngii
· Wyprawy dydaktyczne
· Modernizacja kształcenia
· Budownictwo to jest to!
· Olimpiada budowlana

e-mail: zs1wadowice@wp.pl

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy 2017

Budowlanka kolejny raz wspiera Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. Nasi wolontariusze, pod opieką pana Janusza Cepcera, wybrali się w góry, gdzie świetnie się bawili, spacerowali, podziwiali widoki, ale przede wszystkim zbierali darowizny na szczytny cel - ratowanie życia i zdrowia dzieci na oddziałach ogólnopediatrycznych oraz na zapewnienie godnej opieki medycznej seniorom. Bardzo dziękujemy osobom, które wsparły akcję. A w galeriizdjęcia :) Tekst i foto: Patrycja Opyrchał

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy 2016

W dniach 8/9/10 stycznia 2016 roku, po raz kolejny nasza szkoła uczestniczyła w XII Karpackim Finale WOŚP. W tym roku zbieraliśmy pieniądze na zakup urządzeń medycznych dla oddziałów pediatrycznych oraz dla zapewnienia godnej opieki medycznej seniorów. Naszym sztabem były tatrzańskie schroniska na Kalatówkach i Kondratowej, gdzie przygotowaliśmy orkiestrowe sklepiki i licytacje otrzymanych gadżetów od sponsorów (książki, albumy, kalendarze, koszulki, mapy, czapki). W niedzielę udaliśmy się na szlaki turystyczne ze skarbonkami. Zebraliśmy 1482,53 zł i 2 euro, a wszystkie grupy razem, ponad 60 000 zł.
Skład grupy: Karolina Karbowiak, Daniel Fryś, Bartłomiej Grondalczyk, Patryk Bukowski, Kamil Chrapek, Krystian Pawela, Janusz Cepcer (opiekun).

Text i foto: Jance, D. Fryś

Wielka Orkiestra  Świątecznej Pomocy 2013

Już po raz czwarty uczniowie naszej szkoły z grupy turystyczno–krajoznawczej brali udział w charakterze wolontariuszy w 9 Karpackim Finale Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy
W dniach 11-13 stycznia 2013 roku w tatrzańskim schronisku na Kalatówkach zorganizowali stoisko sklepowe, w którym sprzedawali towary otrzymane od sponsorów, głównie sprzęt sportowy, a w niedzielę kwestowali na szlakach turystycznych.
Celem tegorocznej WOŚP była zbiórka pieniężna na ratowanie dzieci i godną opiekę dla seniorów.
Okazuje się, iż obecnie w Polsce jest 5,2 mln osób powyżej 65 lat, liczba łóżek geriatrycznych, to ok. 700, a lekarzy specjalistów zaledwie 275.
Decyzją Fundacji Jurka Owsiaka połowa pozyskanych środków zostanie przekazana na wyposażenie w sprzęt szpitali geriatrycznych i zakładów opiekuńczo – leczniczych, a druga połowa na wsparcie terapii noworodków i niemowlaków.
Nam udało się zebrać 1616 złotych, a wszystkim schroniskom w Karpatach ponad 60 tys. zł.
Uczestnicy 9 Finału: Grzegorz Kaletka, Maciej Skoczylas, Mateusz Bizoń, Marcin Wójcik, Janusz Cepcer
Text: Jance, Foto: M.Wójcik

Wielka Orkiestra  Świątecznej Pomocy 2011

W dniach 8 i 9 stycznia 2011 roku grupa wolontariuszy z naszej szkoły: Sylwia Mrajca (3c), Gabriela Pajor (4c), Rafał Żak (4d), Dawid Kadela (3c) i Grzegorz Janosik (3c), pod opieką mgr Marcina Wójcika i mgr Janusza Cepcera, wzięła udział w XIX Finale Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Od trzech lat nasi uczniowie kwestują w schroniskach tatrzańskich i na szlakach turystycznych w ramach Karpackich Finałów WOŚP. W tym roku bazą wypadową był hotel górski na Polanie Kalatówki.
Na miejscu zorganizowano „orkiestrowy sklepik”, w którym sprzedawano artykuły sportowe i różne upominki. Wieczorem przeprowadzono również licytację niektórych przedmiotów (mapy, przewodniki, albumy, koszulki, kurtki, termosy, płyty, słodycze, czapki, kubki), dostarczonych kilka dni wcześniej do szkolnego sztabu przez P. mgr Lidię Hankus.
W niedzielę kwestowano na szlaku. Do skarbonek, na sprzęt dla dzieci z chorobami urologicznymi i nefrologicznymi, „Budowlańcy” zebrali 1014 złotych
A pozostali wolontariusze w 22 schroniskach i bacówkach ponad 55000 zł! Dziękujemy!!!

Text i foto w galerii: Jance

Wielka Orkiestra  Świątecznej Pomocy 2010

9 i 10 stycznia 2010 roku po raz drugi kwestowaliśmy w ramach WOŚP w Tatrach w Dolinie Chochołowskiej.

Pojechali z nami: Karolina Bednarz, Iwona Tyrybon i Sabina Mrówka z 3a, Sylwia Mrajca z 3c, Darek Śmiech i Łukasz Jazowski z 4c, Łukasz Ziółkowski, Michał Drabina, Damian Rzeszowski, Sebastian Studnicki i Adrian Pacułt z 3d. Opiekunem grupy była Lidia Hankus.
W tym roku mimo małej frekwencji z powodu BARDZO brzydkiej pogody (padający deszcz i rzeka wody z roztopionego śniegu na drodze) zebraliśmy prawie 800zł więcej niż w roku poprzednim - czyli 2307zł i 5 euro :-).

W Chochołowskiej byliśmy koło 14.00 i okazało się, że jedyne osoby, które zastaliśmy w schronisku to muzycy, którzy mają wieczorem zagrać dla Orkiestry. My ucieszyliśmy się, ze spotkania, że nie jesteśmy całkiem sami, a muzycy z tego, że „mają dla kogo zagrać”:-). Tak to na początku wyglądało..... Po zakwaterowaniu i przebraniu się otwarliśmy sklepik, gdzie zostały wystawione rzeczy przyniesione przez nas, a otrzymane od różnych sponsorów dla Orkiestry. Powoli zaczęli pojawiać się goście schroniska, a z nimi dary w naszych puszkach:-). Wieczorem o 20.00 rozpoczął się koncert piosenki poetyckiej, gdzie zagrali i zaśpiewali dla Orkiestry: Włodzimierz Mazoń , Robert Marcinkowski, Maciek Czernecki i Adsu (http://adsu.art.pl/index.html)

Formuła koncertu miała być następująca: najpierw każdy z muzyków śpiewa 5 piosenek potem jest licytacja, potem znowu 4x5 piosenek i licytacja, ale zrobiła się tak wspaniała atmosfera, że nikt już nie liczył, kto ile śpiewa, nikt tego nie pilnował, skończyliśmy o godzinie 1.00 ogólną zabawą :-). A jak wyglądała sama licytacja? Poprowadził ją dwukrotnie - świetnie! Łukasz Ziółkowski i z pomocą pozostałych kwestujących wylicytował: płyty darowane przez muzyków, koszulki z nadrukiem Orkiestry, miniaturę puszki z autografem Jurka Owsiaka, wiele innych rzeczy ze sklepiku i czekan, który doczekał się swojej historii. Został zgłoszony do licytacji przez gościa z widowni i wylicytowany do kwoty 501zł! Po czym po raz drugi za ten czekan dostaliśmy do puszki 520 zł i nie była to ostania licytacja, w której Ci darczyńcy brali udział.

Za wszystkie datki i wszystkim serdecznie dziękujemy!!!!!

W tym miejscu chcielibyśmy również podziękować wspaniałym gospodarzom schroniska i pracującej obsłudze, którzy nas ugościli oferując nocleg i wyżywienie. Bardzo dziękujemy muzykom – bez nich nie uzbieralibyśmy tej kwoty!

Jak było niech świadczą słowa wypowiadane wielokrotnie przez kwestujących: „musimy w przyszłym roku znowu na kwestowanie pojechać” :-). I inne słowa: „Nie przypuszczałem, że udział w licytacji może dać tyle satysfakcji”
W takim razie do zobaczenia w przyszłym roku!

A tych których interesuje piosenka poetycka zapraszamy 30 stycznia 2010 (sobota) na Przegląd Piosenki Poetyckiej "Powrót do Korzeni", do Krakowa Loch Ness Club, ul. Warszawska 15 wstęp wolny. Godzina będzie podana na stronie grupy adsu.

Nowe!
Fotoreportaż Roberta Góreckiego z Doliny Chochołowskiej. Są nasi!

Tekst: Lidia Hankus, zdjęcia w galerii: Damian Rzeszowski

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy 2009

news: wosp.jpgW dniach 10.01 - 11.01 2009 Ania Mej, Ania Dębska z klasy 2a, Piotr Ficek,Kamil Marcowski, Darek Śmiech z klasy 3c, Mateusz Harańczyk i Darek Sobczyk z klasy 3d pod opieką L. Hankus i J. Cepcera kwestowali w ramach Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w Tatrach - w Dolinie Chochołowskiej.
Udało się nam  zebrać 1541.46zł!
Wyjechaliśmy w sobotę rano, by koło 11.00 dotrzeć do Zakopanego.
Potem jeszcze pół godziny busem i "już" :-) bylismy u wylotu Doliny.
Teraz czekały nas dwie godziny drogi do schroniska, a łatwo nie było bo nieśliśmy nie tylko swoje rzeczy, lecz również podarowane przedmioty do sklepiku Wielkiej Orkiestry.
Gospodarze schroniska powitali nas bardzo ciepło.
Nocowaliśmy bezpłatnie, zostaliśmy ugoszczeni obiadem, a po zakończeniu kwestowania zostaliśmy zaproszeni na następny rok! Serdecznie gospodarzom dziękujemy!!
A jak wyglądało samo kwestowanie?
Wieczorem w sobotę otworzylismy sklepik, gdzie można było kupić przyniesione przez nas rzeczy, a pieniądze trafiały do puszki.
W niedzielę podzieliliśmy się na trzy grupy. Jedna grupa pracowała w sklepiku, a dwie wyruszyły na kwestowanie na szlak.
Żeby wykorzystać czas do końca - kwestowaliśmy jeszcze w drodze powrotnej i w pociągu :-)
Było super i do zobaczenia na szlaku w przyszłym roku!

Lidia Hankus  Zapraszamy do przeczytania krótkiej relacji i do galerii...

Kształcenie zawodowe

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło

Nie możesz się zalogować?